Loading color scheme

Síla sbírání

Pandora-Icons-1 Společnost Pandora odhaluje, proč jsou pro nás naše sbírky tak důležité, a zjištuje, že my všichni jsme vlastně sběrateli, aniž bychom si toho byli vědomi.

Společnost Pandora si chce připomenout dvě dekády sbírání přívěsku, a tak zjišťuje, jak nás sbírky mohou spojovat s těmi, které máme rádi, vyvolávat vzpomínky a přinášet radost v období změn.

Zatímco mnoho z nás by se neoznačilo za „sběratele“, pravdou je, že vetšina z nás má alespoň jednu sbírku. Nejedná se o novou myšlenku – lidé shromažďují věci už od nepaměti. Tak proč to děláme? Společnost Pandora chce oslavit dvacet let, kdy fanoušci po celém světě sbírají přes 800 různých přívěsku, a tak se pustila do výzkumu emoční stránky toho, proč sbíráme a proč je to pro nás tak důležité. „Pro někoho je důležité to vzrušení z lovu, pro jiné jsou sbírky mnohem osobnější a fungují jako brána k minulosti,“ vysvětluje přední psycholožka Honey Langcaster-James.

Sbírky mohou přinášet vzpomínky na určitá místa nebo lidi, které milujeme. Výsledná podoba sbírky pak představuje jedinečnou povahu své majitelky, kdy se sbírání mísí se sentimentalitou. V dnešní době jsou všichni lidé sběrateli, protože shromaždují soubory, fotografie a filmy online. Veškeré předměty, které si lidé nechávají, jsou velmi cenné, protože je považují za natolik důležité, že se jich nechtějí vzdát.

„Naši fanoušci milují sbírání, protože naše přívěsky představují to, kým jsou. Během těch dvaceti let jsme si všimli, že naše bestsellery se vyvíjí společně s životy našich fanoušků, takže zde vidíme skutečné spojení s našimi zákazníky a jejich životní cestou. Především proto, že naše nejoblíbenější přívěsky mohou mít pro lidi symbolický význam,” říká Stephen Fairchild, Chief Product Officer společnosti Pandora. „Naši fanoušci sbírají přívěsky jako způsob, jak vyjádřit sami sebe i své priority či touhy. Každý z nich vypráví příběh svého života prostřednictvím svého náramku.“

V roce 2019 prodala společnost Pandora 96 milionu kusu šperku, pričemž nejoblíbenějšího přívěsku s názvem Lapač snu se od jeho uvedení na trh v roce 2018 prodalo více než 800 000 kusu. „V průběhu času se naše sbírky i to, co
pro nás znamenají, mohou měnit, ale na sbírkách je vždy něco trvalého, a pokud si prostřednictvím nějakého předmětu dokážeme vyvolat nějakou vzpomínku, může nás to uklidnit či rozveselit v dobách plných napětí a změn,“ pokračuje Honey Langcaster-James.

„V současné době všichni čelíme novým výzvám a jdeme společně do neznáma,“ dodává Fairchild, „a z toho důvodu je myšlenka, že zůstaneme všichni navzájem propojeni, mnohem důležitější než kdy jindy.“

Pandora oslavuje celosvětově proslulý a velmi oblíbený náramek s prívesky Pandora Moments, protože rok 2020 je 20. výrocím jeho uvedení na trh. Každý mesíc roku 2020 zažijeme znovuvzkříšení 12 původních přívěsku z archivu značky Pandora, kdy každý z nich bude odhalen vždy 20. dne v měsíci.