Loading color scheme

Ponožky značky Fusakle – unikátní československý projekt spojuje to dobré z minulosti s moderní současností

„Tato krize nás mnoho naučila. Po vypuknutí pandemie koronaviru jsme se potýkali s nejistotou, propadem tržeb, problémy s dodavatelskými službami, ale výroba stále běžela, byť v omezeném rozsahu. Potvrdilo se, že síla lokální výroby je mimo jiné v její flexibilitě a možnosti spolehnout se na síť spolupracovníků. Včas jsme si uvědomili, že se to týká nás všech, že společně to můžeme zvládnout. Nyní jsme znovu připraveni šířit radost, dokonce s novými aktuálními kolekcemi. Vytvořili jsme velkou kolekci kotníčkových ponožek i úplně nové ´neviditelné´ ponožky a rozbíháme také aktivity na podporu domácího oděvního průmyslu,“ říká Jan Anguš, zakladatel značky Fusakle.

Značka Fusakle se začala rodit v roce 2014, o rok později byly na světě první vzorky, jenže nevzbudily právě nadšené reakce, takže bylo potřeba začít znovu. Optimální tvar, materiál, barvy, vzory, šířka, délka, složení… Po několika měsících úprav vznikly opravdu podařené Fusakle, které měly skvělé ohlasy. Starší začali vzpomínat na poctivou kvalitu z minulosti a mladé nadchl originální design ponožek. Rok 2017 patřil unikátní kolekci lidových vzorů, do níž se zapojilo víc než 2 000 lidí. V roce 2018 značka otevřela první showroom Fuseklí v Bratislavě a v Praze ve Westfieldu Chodov, kde je možné vybírat z kompletního sortimentu, stejně jako v e-shopu. A proč právě Fusakle? Odpovídá Jan Anguš: „Moje babička neřekla ponožkám nikdy jinak než fusakle. Chtěl jsem se odvolat na to dobré z minulosti a spojit to s moderním a dobrým ze současnosti.“

Fusakle oživují výrobu po celém bývalém Československu. Vrací práci tam, kde se kdysi utvářelo dobré jméno našeho textilního průmyslu. „Vždy jsme chtěli být poctivou lokální značkou v rámci Česka i Slovenska. Stavíme na tom dobrém, co jsme tu kdysi měli, na množství šikovných lidí, kteří tady žijí. Po Fusaklích chceme podpořit i jiná odvětví, přibydou nové parádní výrobky z výhradně domácí produkce. A to znamená další práci pro místní, další možnost šířit radost,“ plánuje Jan Anguš.